radio zum
Style
Livrarea ultrarapidă – viitorul cumpărăturilor online ?

Pandemia a ajuns să ne schimbe tot mai mult obiceiurile, inclusiv felul în care ne facem cumpărăturile pentru casă. În marile orașe ale lumii, criza Covid a facilitat apariția și dezvoltarea unei noi ramuri de servicii de livrare ultrarapide a produselor alimentare. În doar 10 minute ai direct la ușa ta bananele și berea pentru care nu ai vrut să te deranjezi să ieși din casă ca să ți le cumperi personal.

E o consecință care a atras tot mai mulți investitori și care doar în acest an au pompat 3 miliarde de dolari în 13 astfel de startup-uri. Aduc profit aceste afaceri? S-ar părea că da și unul destul de mare. Potrivit lui Giles Thorne, un analist financiar britanic, genul acesta de servicii generează deja un profit anual de peste trei milioane de dolari. Explicația ar fi una simplă: serviciile ultrarapide de livrare își colectează marfa de la propriile depozite și nu de la un supermarket în care obișnuiai să îți faci cumpărăturile. Astfel de companii plătesc mai puțin pentru spațiul de chirie și pot deservi o arie mai extinsă de consumatori decât marketurile obișnuite.

Apariția pe piața din Republica Moldova a unor astfel de servicii de livrare ultrarapide ar putea afecta afacerea marketurilor de cartier cu care ne-am obișnuit până acum, pentru că tot mai mulți optează pentru confortul de a comanda de acasă produsele de care ai nevoie.